Strategi

Dette Bør Du Vite om Strategisk Redesign

Postet i Strategi | Ingen kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, November 24, 2010

Et nytt design eller publiseringsverktøy, ny arkitektur eller andre store endringer kan gjøre underverker for din bunnlinje. Men det kan like gjerne drepe den. Disse tingene bør du vite om strategisk redesign.

Har Du en Bærekraftig Internettstrategi?

Postet i Strategi | Ingen kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, November 18, 2010

I en god internettstrategi finnes en rekke punkter og kanaler som tilsammen utgjør din mediemix. Men som spesialist favoriserer man enkelte kanaler. Hva skjer den dagen du mister denne?

Salgspitch, Opplæring Eller Posisjonering?

Postet i Strategi | Ingen kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, March 09, 2010

I en verden full av tilbud er det vanskelig ĂĄ fĂĄ den oppmerksomhet du ønsker – og enda vanskeligere er det ofte ĂĄ slĂĄ konkurransen om kundene. Og samtidig tjene penger pĂĄ det…

Fast Search & Transfer Sier Opp 148 Ansatte

Postet i Strategi | Ingen kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, August 16, 2007

Søkemotoren Fast Search & Transfer varslet i en pressemelding oppsigelser av 148 ansatte. Det skal bidra til kostnadskutt på cirka 70 millioner kroner per kvartal.

Sommerlektyre: Bøker Anbefalt av Spesialister

Postet i Markedsføring, Strategi, Viral Markedsføring | 2 kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, July 19, 2007

NĂĄ nærmer ferien seg med stormskritt for de som ikke allerede er sĂĄ heldige ĂĄ være midt oppi det, og i den forbindelse holder jeg pĂĄ med ĂĄ lage en liste over mine favorittbøker og bøker som jeg har tenkt ĂĄ lese denne sommeren. Men sĂĄ tenkte jeg som sĂĄ – hvorfor ikke spør et knippe av norges ledende spesialister innen markedsføring, usability og forretningsdrift pĂĄ nett?

Blogging? Still Ditt Spørsmål til Chris Garret

Postet i Strategi, Viral Markedsføring | 2 kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, June 09, 2007

Det har vært svært rolig pĂĄ bloggen i det siste, men jeg har jobbet ræva av meg pĂĄ flere større prosjekter. Men nĂĄ blir det gang igjen, for neste uke braker Crestock 2007 Marketing Conference løs – hvor jeg blant annet intervjuer en av verdens mest prominente bloggere, Chris Garret.

Telenor Fjerner Landingssider: Glemmer ĂĄ Rydde Opp

Postet i Strategi, Taktikk | Ingen kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, May 07, 2007

Telenor har nylig fjernet sine landingssider fra Prioritet.no. Om dette skyldes “press” og oppmerksomhet fra NRK, eller om det ligger andre ĂĄrsaker bak avgjørelsen vites ikke, men en ting er helt sikkert – nĂĄ har de gjort en kraftig brøler.

Søkeord & Innhold: Slik Lager Du en Stikkordanalyse

Postet i SEO-Verktøy, Strategi, Søkemotoroptimalisering | 4 kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, March 18, 2007

Poenget med en stikkordanalyse er ĂĄ finne ut hvilke søkeord folk faktisk bruker nĂĄr de er pĂĄ jakt etter det du selger eller skriver om – den er selve grunnlaget for hvordan du bør bygge opp din blogg eller webside.

Fantastisk Innhold som Selger & Rangerer

Postet i Markedsføring, Strategi | 5 kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, March 10, 2007

Glem alt du har lest om tekstkriving for søkemotoroptimalisering. Seriøst. Det er bare en ting som teller, og det er kunsten å kommunisere med dine kunder på en engasjerende og selgende måte.

SEO og Usability – Helt Likt men Vidt Forskjellig

Postet i Strategi, Taktikk | 5 kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, March 08, 2007

Are Halland fra NetLife hadde nylig en kommentar i posten om landingssider hvor han belyste enkelte av de helt essensielle punktene i mine arbeidsmetoder. Ja, søkemotoroptimalisering og brukervennlighet er det samme, men det er også helt forskjellig.

Knallbra Poster om Søkemotoroptimalisering

Postet i Strategi, Søkemotoroptimalisering, Taktikk | 1 kommentar »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, February 27, 2007

På grunn av intens møtevirksomhet i forrige og denne uken henger jeg litt etter med tanke på oppdateringer av bloggen. Men her er i hvertfall flere poster som jeg fant særdeles bra og interessante den siste uken.

Whirpool Norge Første ut med MSN Reporter Spam

Postet i Spam, Strategi, Viral Markedsføring | 4 kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, February 22, 2007

Som jeg sa i går, MSN Reporter har et enormt spam-potensiale, men det er tydelig at gutta i Whirpool Norge ikke helt forstår dette nye internett-greiene. Dette er et klassisk eksempel på hvordan du ikke skal prøve å spamme.

Bedriftsguiden & Reputation Management i Søk

Postet i Kataloger, Markedsføring, Strategi | 2 kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, February 20, 2007

Bedriftsguiden er ute i hardt vær for tiden – den norske blogosfæren holder pĂĄ ĂĄ rive den lille katalogen i fillebiter, og siste utvikling i saken er Dagbladets dekning. Hvor mye kan bedriften tĂĄle av negativ reklame – og ikke minst – hva med etterdønningene? Dette er en sak om Reputation Management i søk.

Landingssider – En Pest og en Plage eller Smart SEO?

Postet i Google, Strategi | 14 kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun, February 17, 2007

En av herrene jeg hadde den glede å snakke med på SES var Mikkel deMib Svendsen, og vi hadde en ganske interessant diskusjon omkring blandt annet landingssider. Hvordan kan man opprettholde brukervennlighet samtidig som man faktisk rangerer i søk?

Oppsummering og Avslutning SES London 2007

Postet i Markedsføring, Strategi | Ingen kommentarer »
Av: Sverre Bech-Sjøthun

Etter 4 dager med intens nettverking er SES London 2007 over og jeg sitter igjen med svært mange fantastiske tips, en feit bunke visittkort, 8 jobbtilbud og enda flere potensielle kunder. Men hva med selve konferansen?



Du burde følge oss på

RSS Feed Twitter

Mailoppdatering

(dette med spam gidder vi virkelig ikke, sĂĄ du kan ta det helt med ro)