Whirpool Norge Første ut med MSN Reporter Spam
Av: Sverre Bech-Sjøthun, February 22, 2007
Som jeg sa i går, MSN Reporter har et enormt spam-potensiale, men det er tydelig at gutta i Whirpool Norge ikke helt forstår dette nye internett-greiene. Dette er et klassisk eksempel på hvordan du ikke skal prøve å spamme.
Posten pÃ¥ MSN Reporter inneholder KUN denne tittelen – ingen beskrivelse: Whirpool. Whirpool – hva sÃ¥?
Trykker du pÃ¥ lenken havner du pÃ¥ forsiden til Whirpool Norge – Hva sÃ¥? Jeg kan ikke gjøre en dritt, og det gir meg ingen verdens ting.
Det at saken har over 1000 stemmer så langt, og med ikkeeksisterende innhold eller verdi for de besøkende er et knallrødt spam-flagg.
Følgende kommentar er lagt inn på posten:
Ane B. på 21. februar 2007 13:06:53
Hva fanden gjør reklame for Whirlpool på denne siden? Og her har tydeligvis noen kommet seg forbi flerstemmingssperra (eller en e-post har gått og og beordret alle ansatte i Whirlpool å gå inn og stemme..) Jeg blir irritert!
Skal dere først spamme Kudos, i1, MSN Reporter eller hva det skulle være, sÃ¥ i hvertfall tilby de besøkende noe av verdi – fÃ¥ dem til Ã¥ gjøre noe – trafikk er totalt meningsløs om den ikke pÃ¥ et eller annet vis konverterer!
Whirpool-gutta har antageligvis forstått at dette internett-greiene er her for å bli, men denne saken vitner om tankeløshet, mangel på kreativitet og fullstendig mangel på innsikt på hvordan man kan utnytte slike systemer til noe positivt.
Som Seth Godin sa en gang – Gjør noe for dine kunder, ikke gjør noe mot dem.
4 kommentarer
Av Tommy , February 22, 2007
Av Bjørn , October 17, 2007
Av Sverre Sjøthun , October 19, 2007
Av PÃ¥l , September 14, 2010
Legg inn en kommentar
(dette med spam gidder vi virkelig ikke, så du kan ta det helt med ro)