Norges Råeste Virale Markedsføring

Av: Sverre Bech-Sjøthun, February 4, 2007

Synlighet er Norges nest største firma for søkemotoroptimalisering omsetningsmessig, men det spørs om de ikke ligger et godt hestehode forran Online Services når det gjelder kompetanse og kreativitet.

22 november 2006 kjørte de igang med en viral kampanje for firmaet Crestock Stock Photos, verdens nordligste bildebyrå.

Men det som egentlig er det mest interessante er at, på grunn av flere linker fra autoritære nettsted, og til og med fra Apples egne nettsider, rangerer Crestock betraktelig bedre i organisk søk i søkemotorer, og Google leverer nå over 1258% mer organisk trafikk til sidene sammenlignet med før konkurransen.

I tillegg oppnådde vi i konkurranseperioden over 200.000 unike brukere, over 5200 nye kunder og fordoblet normaltrafikken i etterkant av konkurransen. På det meste hadde Crestock over 20.000 unike samtidige brukere inne på sidene sine.

Tiltaket har vakt stor begeisting hos flere av verdens ledende autoriteter på SEO også:

Om ikke dette får deg til å få øyene opp for “linkbaiting” og viral markedsføring så vet ikke jeg.


1 kommentar

Av Kim @ Neteffects , April 6, 2007





Legg inn en kommentar

Din email adresse vil aldri bli publisert eller misbrukt - Bortsett fra om du legger igjen kommentarspam.
Da blir vi sinte

Ndvendige felt er merket med *

*

*





Du burde følge oss på

RSS Feed Twitter

Mailoppdatering

(dette med spam gidder vi virkelig ikke, så du kan ta det helt med ro)