Derfor er Søkemotoroptimalisering så J#%@ Vanskelig

Av: Sverre Bech-Sjøthun, March 1, 2007

Rand på SEOmoz publiserte nettopp en post om hvor hinsides hardt det er å drive med søkemotormarkedsføring, og jeg kjenner meg igjen med en gang. Jeg elsker virkelig denne jobben, men det er knallhardt å følge med i svingene.

Rand har faktisk hatt to poster i det siste som har vært noen tankevekkere for meg.

En ting er sikkert – jo mer jeg lærer om akkurat dette, dess mindre realiserer jeg at jeg faktisk kan – til tross for at jeg vet jeg holder hodet over vannet (og vel så det) selv i verdens mest konkurranseutsatte søkemarkeder.

Jeg føler meg dradd mellom det å konstant måtte levere topp kvalitet til mine kunder og det å følge med på hva som skjer – nettopp for å kunne levere den kvaliteten mine kunder forventer seg.

Resultatet blir ofte, slik som i dag også, at jeg sitter på jobb fra 8-5 og kjører ut på strukturanalyser, innholds og lenkestrategier, sykler hjem, og etter en dusj, ned forran PC’en for å få med meg dagens nyheter – 2 timer med lesning så langt.

På toppen av det hele prøver jeg å fullføre og organisere en bok om søkemotoroptimalisering og markedsføringsstrategi på nett – og samtidig holde denne bloggen oppdatert.

Jeg vet ikke om jeg kvalifiserer til en arbeidsnarkoman, men jeg er definitivt en kunnskapsnarkoman.

Hva med deg? Hvilke erfaringer har du?


1 kommentar

Av Kim @ Neteffects , April 6, 2007





Legg inn en kommentar

Din email adresse vil aldri bli publisert eller misbrukt - Bortsett fra om du legger igjen kommentarspam.
Da blir vi sinte

Ndvendige felt er merket med *

*

*





Du burde følge oss på

RSS Feed Twitter

Mailoppdatering

(dette med spam gidder vi virkelig ikke, så du kan ta det helt med ro)