Sverre Bech-Sjøthun (f. 1975) er senior rådgiver for netthandel og konvertering i Stavanger Aftenblad og jobber med markedsføring på nett. Som vinner av Gulltaggen for Beste e-handelsnettsted samt Beste Internettstrategi, er Sverre blant landets mest anerkjente internettmarkedsførere.
Sverre har godt over 10 Ã¥rs nasjonal og internasjonal erfaring, blant annet som markedsdirektør i det internasjonale bildebyrÃ¥et Crestock.com og fra Vancouver i Canada hvor han arbeidet for Bodog.com – som i januar 2010 ble kÃ¥ret til verdens sterkeste brand innen online gambling.
Takketale under prisutdelingen ved Gulltaggen 2009.
Bedrifter vi tidligere har arbeidet med, omfatter blant andre:
I Pressen & på Nettet:
Hvorfor Black Hat SEO?
Fordi det er ingen i Norge som belyser dette emnet pÃ¥ en ikke forutintatt mÃ¥te – alle sier bare “fy-fy” og ferdig med det. Ingen begrunnelser og dyptgÃ¥ende forklaringer pÃ¥ hvorfor.
Det denne bloggen ikke handler om er forherligelse av Black Hat teknikker. Snarere tvert i mot. I samarbeid med et par andre meget oppegående personligheter i SEO-faget, nemlig Roar Eriksen og Gunnar Bråthen, har jeg vært med på å rulle opp flere større saker innen web-spam, blant annet:
Jeg synes derimot det er veldig ignorant av enkelte å bare vifte med pekefingeren uten å gi gode grunner hvorfor, og ønsker å bidra med informasjon slik at du kan unngå problemer og unngå å foreta strategiske og taktiske blundere.
I tillegg synes jeg det er et utrolig interessant omrÃ¥de, og selv rene “white-hattere” vil garantert bli bedre om de fÃ¥r innsikt i de teknikker som brukes.
Jeg har flere av Norges største nettsted som klienter, og finner selvsagt ikke pÃ¥ “noe tull” med disse, men mener bestemt at etter at jeg begynte Ã¥ sette meg inn i hva som faktisk er mulig har jeg begynt Ã¥ tenke mer kreativt.
Det gjør meg enkelt og greit mye dyktigere å vite om denne siden av søkemotoroptimalisering.