Derfor er Søkemotoroptimalisering så J#%@ Vanskelig
Av: Sverre Bech-Sjøthun, March 1, 2007
Rand på SEOmoz publiserte nettopp en post om hvor hinsides hardt det er å drive med søkemotormarkedsføring, og jeg kjenner meg igjen med en gang. Jeg elsker virkelig denne jobben, men det er knallhardt å følge med i svingene.
Rand har faktisk hatt to poster i det siste som har vært noen tankevekkere for meg.
En ting er sikkert – jo mer jeg lærer om akkurat dette, dess mindre realiserer jeg at jeg faktisk kan – til tross for at jeg vet jeg holder hodet over vannet (og vel sÃ¥ det) selv i verdens mest konkurranseutsatte søkemarkeder.
Jeg føler meg dradd mellom det Ã¥ konstant mÃ¥tte levere topp kvalitet til mine kunder og det Ã¥ følge med pÃ¥ hva som skjer – nettopp for Ã¥ kunne levere den kvaliteten mine kunder forventer seg.
Resultatet blir ofte, slik som i dag ogsÃ¥, at jeg sitter pÃ¥ jobb fra 8-5 og kjører ut pÃ¥ strukturanalyser, innholds og lenkestrategier, sykler hjem, og etter en dusj, ned forran PC’en for Ã¥ fÃ¥ med meg dagens nyheter – 2 timer med lesning sÃ¥ langt.
PÃ¥ toppen av det hele prøver jeg Ã¥ fullføre og organisere en bok om søkemotoroptimalisering og markedsføringsstrategi pÃ¥ nett – og samtidig holde denne bloggen oppdatert.
Jeg vet ikke om jeg kvalifiserer til en arbeidsnarkoman, men jeg er definitivt en kunnskapsnarkoman.
Hva med deg? Hvilke erfaringer har du?
1 kommentar
Av Kim @ Neteffects , April 6, 2007
Legg inn en kommentar
(dette med spam gidder vi virkelig ikke, så du kan ta det helt med ro)