Slik planlegger Du Din Linkbaiting Strategi
Av: Sverre Bech-Sjøthun, November 20, 2009
De av dere som var pÃ¥ SEM Konferansen kjenner sikkert til Bryan Eisenberg – en av de virkelig anerkjente guruene innen webanalyse og konverteringsrateoptimalisering. Men pÃ¥ hvilket grunnlag kan han uttale seg om linkbaiting?
Det hele er egentlig ganske enkelt – brukerprofilering, eller personas som han kaller det, og er noe som vi i utstragt grad har benyttet oss av i lengre tid – med fabelaktige resultat.
Bryan Eisenberg kjenner sin målgruppe og sitt publikum, noe som er helt avgjørende for effektive kampanjer og lenkebygging. Før du i det hele tatt vurderer linkbaiting må du sette deg inn i hvem du har med å gjøre.
Du må definere sosial strategi, eller sette sammen målene for din kampanje, med en forståelse av ditt publikum, identifisere et utfall som du ønsker å oppnå, og deretter definere riktig taktikk som vil ta deg dit.
Og det er akkurat dette Bryan skriver om i sin siste post som heter Planning a Link Bait Strategy.
Anbefalt lesning!
(ellers kan du lese mer om våre linkbaiting-tjenester her)
Ingen kommentarer
Legg inn en kommentar
(dette med spam gidder vi virkelig ikke, så du kan ta det helt med ro)