Slik planlegger Du Din Linkbaiting Strategi

Av: Sverre Bech-Sjøthun, November 20, 2009

De av dere som var på SEM Konferansen kjenner sikkert til Bryan Eisenberg – en av de virkelig anerkjente guruene innen webanalyse og konverteringsrateoptimalisering. Men på hvilket grunnlag kan han uttale seg om linkbaiting?

Det hele er egentlig ganske enkelt – brukerprofilering, eller personas som han kaller det, og er noe som vi i utstragt grad har benyttet oss av i lengre tid – med fabelaktige resultat.

Bryan Eisenberg kjenner sin målgruppe og sitt publikum, noe som er helt avgjørende for effektive kampanjer og lenkebygging. Før du i det hele tatt vurderer linkbaiting må du sette deg inn i hvem du har med å gjøre.

Du må definere sosial strategi, eller  sette sammen målene for din kampanje, med en forståelse av ditt publikum, identifisere et utfall som du ønsker å oppnå, og deretter definere riktig taktikk som vil ta deg dit.

Og det er akkurat dette Bryan skriver om i sin siste post som heter Planning a Link Bait Strategy.

Anbefalt lesning!

(ellers kan du lese mer om våre linkbaiting-tjenester her)


Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Din email adresse vil aldri bli publisert eller misbrukt - Bortsett fra om du legger igjen kommentarspam.
Da blir vi sinte

Ndvendige felt er merket med *

*

*





Du burde følge oss på

RSS Feed Twitter

Mailoppdatering

(dette med spam gidder vi virkelig ikke, så du kan ta det helt med ro)