Norges Råeste Virale Markedsføring
Av: Sverre Bech-Sjøthun, February 4, 2007
Synlighet er Norges nest største firma for søkemotoroptimalisering omsetningsmessig, men det spørs om de ikke ligger et godt hestehode forran Online Services når det gjelder kompetanse og kreativitet.
22 november 2006 kjørte de igang med en viral kampanje for firmaet Crestock Stock Photos, verdens nordligste bildebyrå.
Men det som egentlig er det mest interessante er at, på grunn av flere linker fra autoritære nettsted, og til og med fra Apples egne nettsider, rangerer Crestock betraktelig bedre i organisk søk i søkemotorer, og Google leverer nå over 1258% mer organisk trafikk til sidene sammenlignet med før konkurransen.
I tillegg oppnådde vi i konkurranseperioden over 200.000 unike brukere, over 5200 nye kunder og fordoblet normaltrafikken i etterkant av konkurransen. På det meste hadde Crestock over 20.000 unike samtidige brukere inne på sidene sine.
Tiltaket har vakt stor begeisting hos flere av verdens ledende autoriteter på SEO også:
Om ikke dette fÃ¥r deg til Ã¥ fÃ¥ øyene opp for “linkbaiting” og viral markedsføring sÃ¥ vet ikke jeg.
1 kommentar
Av Kim @ Neteffects , April 6, 2007
Legg inn en kommentar
(dette med spam gidder vi virkelig ikke, så du kan ta det helt med ro)